Esteratsastus

Muistio_1430887294424_01(1)

Esteratsastus

Jalustimet laitetaan este- tai puomitunnille n.kaksi reikää lyhyemmiksi, että saat helposti noustua jalustimille esteistuntaan.

Hypätessä pidämme normaalia lyhyempiä ohjia silloin ohjat eivät roiku esteistunnassa. Saamme hevosen myös kevyeksi edestä ja se ei karkaa lapa edellä reitiltä.

Asento voi olla hiukan kumarampi, kuin yleensä niin pystymme paremmin myötäämään ohjasta hypyssä.

Katse on sijoitettu hyvin reitille ja on paljon edellä käännöksissä, sillä reitin pitäisi osua aina keskelle estettä. Jopa jo edelliseltä esteeltä tulevalle esteelle!

Voit käyttää johtavaa ohjasotetta niin hevonen vaihtaa paremmin laukan esteellä ja voit saada aikaiseksi tiukemman kurvin ilman suusta vetämistä.

Harjasta täytyy ottaa tukea puolivälistä kaulaa, jos tasapainosi esteellä saattaa heittää. Harjasta voi myös työntää itsensä takaisin ylös ison hypyn jälkeen! Hevosen suussa ei saa roikkua.

Vauhtia on oltava tarpeeksi niin hevonen saa tehtyä paremman hypyn. Kuuma hevonen on asia erikseen ja monet puoliveriset.

2 vastausta artikkeliin: Esteratsastus

  1. Ida Salonen sanoo:

    Mitkä on esteelle tullessa toiminta järjestys eli millaiset avut missä järjestyksessä? Miten hevonen on hyvin valmisteltu esteelle?

    • majantalli sanoo:

      Katse, sopiva vauhti, reitti, suoruus, vauhdin tarkastus, hyppyyn lähtö, myötäys hypyssä, pystyyn palautuminen hypyn jälkeen ja vauhdin tarkastus/reitillä pysyminen :) Ja kaikkihan riippuu miltä hevonen tuntuu ja millä tasolla hypätään ;)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s